4/03/2006

werewolf(catpower)

.................................
Comes stepping along
He don even break the branches where he gone
Once I saw him in the moonlight, when the bats were a flying
I saw the werewolf, and the werewolf was crying

Cryin nobody knows, nobody knows, body knows
How I loved the man, as I teared off his clothes
Cryin nobody know, nobody knows my pain
When I see that it risen; that fool moon again .........................
我快速的在黑夜裡穿梭,不斷的迷著路,反覆的聽著werewolf。

然後半夜裡我們三個人坐在沒什麼人的三總的中庭吃著泡麵抽著煙,像是例行公事似的以持續了幾天,無雨的春天,讓我變得像秋天時一般的敏感,好奇的四周打量,隨時有不同的情緒在心裡流轉。

但是隨時會喚回我注意力的其實不是工作或最近看的書,是werewolf裡沈重詭異的氣息,是電視裡不經意看到的凡赫西變成狼人咬死吸血鬼(太不經意的不停看到重播),是舞台上的小配角卻讓我驚艷的怪獸,是樹叢裡被鏡頭巨大話的蜘蛛,是心裡令他人恐懼和令我著迷的妖怪。

1 Comments:

At 5/18/2006 1:14 上午, Anonymous 匿名 said...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

 

張貼留言

<< Home